Meta ukázala svoje prototypy „plne holografických“ okuliarov, ktoré by mohli revolučne ovplyvniť Web3

Nový holografický displej by mohol NFTs ponúknuť podobný zážitok ako hra Pokémon Go.

Mark Zuckerberg zo spoločnosti Meta verí, že inteligentné okuliare s holografickými displejmi postupne prevezmú úlohu hlavného komunikačného a výpočtového zariadenia ľudstva namiesto mobilných telefónov. 

V rozhovore s YouTuberom Kaneom “Kallowayom” Sutterom, kde sa dotýkali tém ako je umelá inteligencia a open source, Zuckerberg reagoval na otázku o najzaujímavejšom budúcom produkte Meta. S veľkým nadšením podporil vývoj okuliarov, ktoré by mali kamery, mikrofóny, reproduktory a holografický displej s plným zorným poľom.

Budúcnosť Ray-Ban Meta a Inteligentné okuliare

V reklamnom a technologickom svete vyvolala spoločnosť Meta, kedysi známa ako „Facebook“, zmenu na „Meta“ veľkú pozornosť. Táto firma sa teraz zameriava na vývoj metaverzu, čo vyvoláva rozruch a diskusie.

Mark Zuckerberg, zakladateľ Meta, jasne verí, že éra smartfónov sa blíži ku koncu a nasledovať ich budú inteligentné okuliare. V rozhovore s Kallowayom vysvetlil, že nositeľné holografické displeje nebudú úplne nahradzovať smartfóny, podobne ako smartfóny nenahradili stolné alebo prenosné počítače.

Zuckerberg ďalej zdôraznil, že s vhodným hardvérom a softvérom sa inteligentné okuliare môžu stať dostatočne užitočnými, aby ľudia mohli väčšinu času svoje telefóny nechať vo vrecku. Tento pohľad podporuje aj skutočnosť, že viac ako polovica spoločností zo zoznamu Fortune 100, využíva headset Apple Vision Pro.

Meta sa momentálne snaží ďalej rozvíjať technológiu a má na mysli tri rôzne produkty. Prvým sú „displayless“ okuliare s hlasovou AI, ktoré už existujú v Ray-Ban Meta. Druhým sú okuliare s „malým heads-up displejom“, ktoré nemajú plné holografické zobrazenie a nakoniec je tu „premium verzia“ s plným holografickým displejom so širokým zorným poľom.

Cieľom Meta je premostiť medzeru medzi Ray-Ban Meta, ktoré nemajú displej a robustnejšími headsetmi, viac vhodnými pre virtuálnu realitu (VR), než pre rozšírenú/miešanú realitu (A/MR).

Zuckerberg verí, že okuliare s plným holografickým displejom so širokým zorným poľom umožnia ľuďom bezproblémovú komunikáciu v reálnom čase a zobrazovanie informácií priamo v ich zornom poli, čo je podobné heads-up displejom z videohier.

Rovnako zdôraznil, že tieto okuliare nebudú oveľa objemnejšie ako bežné okuliare, a tým pádom sa jednoznačne odlišujú od headsetov.

Kallaway povedal, že: „Neustále kontrolovanie smartfónov nám môže narúšať prítomnosť a odpája nás od okolitého prostredia.”

Integrovanie neurálneho rozhrania bez chirurgického zákroku

Smart okuliare môžu slúžiť ako hlavný displej pre neurálne rozhranie, čo je ďalší zaujímavý prípad ich využitia.

Neuralink Elona Muska je momentálne jedným z najpopulárnejších technologických neurálnych rozhraní, ale vyžaduje si invazívny chirurgický zákrok na inštaláciu.

Podľa Zuckerberga:  Väčšina ľudí nebude mať záujem o niečo, čo je pripojené priamo k ich mozgu.  

Meta momentálne vyvíja neurálny náramok, ktorý bude nositeľným zariadením schopným merať a interpretovať nervové signály, na rozdiel od rozhrania ktoré meria signály priamo z mozgu.

Meta neurálny náramok, by mohol umožniť takmer nebadateľné fyzické pohyby, ako je napríklad šklbnutie prsta. Prototyp holografických okuliarov od Meta by mohol transformovať reálny svet na neobmedzený pracovný priestor a herné ihrisko pre Web3.

Čo sa týka začiatku predstavenia týchto produktov, Zuckerberg povedal Kallowayovi, že Meta si dáva čas, aby veci správne vychytala, ale prvotné ohlasy sú veľmi pozitívne. „Sme takmer pripravení predstaviť prototypovú verziu plných holografických okuliarov.  „Nebudeme ich široko predávať. Naša priorita je vyvinúť plnú spotrebiteľskú verziu namiesto predaja prototypu.” Začali sme ľuďom ukazovať prototyp a ich reakcie sú úžasné. Každý, komu som to doteraz ukázal, bol úplne nadšený.“

Ohodnoťte článok

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Hodnotení: 0

Ešte žiadne hodnotenie!

Author

  • Marek Kalina

    Marek sa venuje investovaniu, podnikaniu a spoznávaniu sveta. Svoje zručnosti a vedomosti zdokonaľoval počas štúdia na Ekonomickej univerzite v Bratislave a Univerzite Martina Luthera v Halle-Wittenbergu. Marek má cit pre investičné príležitosti, aktívne investuje od svojich univerzitných čias a pri investovaní uplatňuje dlhodobý prístup, pričom sa zvyčajne zaväzuje k päťročnému alebo dlhšiemu investičnému horizontu. Jeho rozmanité investičné portfólio zahŕňa akcie, kryptomeny, nehnuteľnosti a online stránky, čo odráža jeho záväzok k diverzifikácii a riadeniu rizík.

    View all posts
Súhlas GDPR so súbormi cookie s Real Cookie Bannerom